Halaman

    Social Items


Huawei Mate 20 telefon paling canggih wajib di miliki 


Huawei sedang menyiapkan acara besar di London untuk melancarkan telefon pintar Mate 20 dan Mate 20 Pro (dan mungkin juga telefon bimbit Mate Mate 20X) minggu depan. Tetapi hari ini kebocoran besar dari Jerman mungkin memusnahkan segala-galanya yang akan dibentangkan di atas panggung mengenai Mate 20 Pro.


Beberapa pembuat akhbar yang kelihatan rasmi juga telah bocor, di samping harga UK. Mari kita mulakan dengan itu. Untuk versi yang mempunyai 6GB RAM dan penyimpanan 128GB, yang merupakan model asas, anda perlu mengeluarkan wang sebanyak £ 899. Akan ada varian lain dengan 8GB RAM dan 256 atau 512GB storan.


Mate 20 Pro akan dikuasakan oleh chipset Kirin 980, dan ia akan mempunyai skrin sentuh berukuran 6.39 inci dengan sensor cap jari bawah paparan yang disatukan ke bahagian separuh bawahnya. Resolusi itu ialah 1440x3120, yang sepadan dengan LG G7 ThinQ dan V40 ThinQ.

Sudah tentu terdapat kedudukan tertinggi, yang menempatkan kamera selfie 24 MP dan laser IR untuk membuka kunci muka yang lebih selamat daripada pelaksanaan purata Android anda. Di belakang anda mendapat tiga kamera dalam persediaan 40 MP + 20 MP + 8 MP. Sensor 40 MP utama mempunyai f / 1.8 aperture dan menggabungkan empat piksel menjadi satu untuk kualiti yang lebih baik. Cam 20 MP adalah unit telefoto dengan f / 2.4 aperture, dan sensor 8 MP adalah sudut lebar ultra


Bersama-sama, kamera ini akan membolehkan zoom optikal 5x, serta tembakan makro ultra - dari jarak hanya 2.5cm. Dua NPUs akan menjaga menganalisis kandungan imej dan mengoptimumkan tetapan dengan sewajarnya, termasuk untuk gambar cahaya rendah. Secara luar biasa, Huawei akan memperkenalkan format Kad Memori Nanonya sendiri dengan Mate 20 Pro, yang tidak akan mempunyai sokongan untuk microSD. Kad Nano akan ditawarkan dalam kapasiti sehingga 256GB dan saiz SIM nano (dengan itu nama). Mereka harus secepat kad microSD, tetapi jelas lebih kecil. The Mate 20 Pro dilengkapi dengan bateri 4,200 mAh yang diunggulkan oleh pengecas 40W, bermakna ia harus pergi dari sifar hingga 70% dalam masa 30 minit. Di samping itu, telefon menyokong pengecasan tanpa wayar. Apa lagi, ia boleh bertindak sebagai pengecas tanpa wayar untuk Freebuds Huawei 2, juga melancarkan pada acara yang sama. Teknologi pengecasan wayarles terbalik secara teorinya boleh digunakan walaupun untuk mengepam beberapa jus ke telefon pintar lain yang menyokong pengecasan tanpa wayar, tetapi ia tidak mungkin menjadi sangat cepat. Rintangan IP68 air dan debu diperakui untuk Mate 20 Pro, yang akan menimbang 189g dan tebal 8.6mm. Sambungan bijak, anda akan mendapat Wi-Fi dwi-band, Bluetooth 5.0, NFC, dan LTE yang sangat cepat. Handset akan menghantar Android 9 Pie dengan EMUI 9.0 di atas. Empat warna akan ditawarkan: Twilight, hitam, biru, dan hijau

Huawei Mate 20 telefon paling canggih abad ini

Manchester United hampir di malukan Newcastle United


Ketinggalan 0-2 pada separuh masa pertama memberi kesan kepada Jose Mourinho tentang kedudukannya selaku pengendali Manchester United. Manchester United juga hilang rentak dan terlalu lemah pada separuh masa pertama.


Namun, pertukaran Juan Mata dan juga Alexis Sanchez menjelmakan impak pada separuh masa kedua. Dan hasilnya, Manchester United bangkit dari ketinggalan 0-2 dengan mencapai kemenangan 3-2.

Fuhhhhh....tak jadi la Zidane masuk. Cissss.....







Highlight Manchester United vs Newcastle

Radiator Viva bocor


Siapa yang pernah alami tengah pandu kereta, tiba-tiba overheat macam dalam gambar di bawah ni? Alamak, gambar bergegar. Hahaaaa... Kalau tengah pandu kereta, ada lampu kelip-kelip tu selain seatbelt, itulah tanda overheat yang akan memakan duit poket kita. Hihiiii


Kereta pun dah 10 tahun, memang banyaklah simptom-simptom penuaan dia tu. Masa kejadian tu, minggu lepas, petang tu hujan dengan kadar penurunan yang lebat. Lepas ambil Harraz dekat taska, BeWe pun singgahlah Petronas.

Elok je parkir di Petronas tu, ada 3 pasang mata yang dok perhatikan Che Beebah BeWe. Kita pun pelik juga. Kenapa diorang ni perhatikan kita.

Bila keluar kereta, pergkhhhhh...berasap bonet. Memang kompem radiator bocor. Nak buka radiator pun memag tak boleh. Enjin masih panas lagi. Boleh pula dah berhenti dekat Petronas tu tak beli air mineral. BeWe boleh pula teruskan sedikit lagi perjalanan untuk menjemput isteri tercinta.

Elok je sampai dekat-dekat nak sampai destinasi, Harraz pun inform BeWe. Dia cakap ada lampu kelip-kelip. Terus BeWe berhenti tepi. Dah berhenti masa tu, berasap lagi enjinnya. Bila dah matikan enjin, nak start balik tak boleh dah. Kena tunggu sejuk dulu.

Keadaan enjin yang berasap

Bila dah sejuk tu, berlari-lari lah BeWe cari kedai jual air. Lepas isi air tu, perjalanan di teruskan lagi terus kerumah dengan jarak destinasi 20 minit. Tak sempat nak sampai rumah, sekali lagi temperature naik. Kita pun time tu cepat-cepat bawa kereta nak sampaikan dekat rumah yang berjarak lagi 3-4 minit untuk sampai.

Bila cek radiator tu dekat rumah, nampaklah ada kebocoran seperti video di bawah ni.


Fuh.....sedih la pula bila Che Beebah kita ni tak perform. Kena warded la nampaknya Che Beebah oi....

Nanti BeWe sambung lagi kisah Che Beebah kepanasan ye.

Bila Che Beebah kepanasan


carian di sini



Subscribe Our Newsletter