Jom sokong Cikgu Azizan





Nyatakan sokongan kita terhadap Cikgu Azizan


Rata-rata dalam masa 3 hari ini, kita telah pun dengar tentang kes Cikgu Azizan ini. Kisah yang memberi tamparan hebat buat dunia pendidik. Jom kita nyatakan sokongan kita terhadap Cikgu Azizan ini.

Jom sokong Cikgu Azizan

Di hadapkan ke mahkamah kerana tegas denda pelajar


Menurut laman web pendidik2u.my:-

31 Oktober 2017: Sebutan Kes. Berhadapan dengan pertuduhan di bawah Seksyen 323 Kanun Jenayah di Mahkamah Majistret Seremban.
Beliau tidak menyangka disabitkan atas seksyen tersebut. Mengaku tidak bersalah di atas tuduhan itu sebaik sahaja Hakim membicarakan dan dibenarkan ikat jamin sebanyak RM500.
Semasa proses ikat jamin oleh seorang rakan, beliau telah di tempatkan di lokap mahkamah bersama-sama pesalah jenayah lain yang terlibat dengan dadah dan lain-lain.
Dalam lokap itu ada lebih kurang 13 org pesalah .Tangan beliau DIGARI bersama seorang pesalah dadah sepanjang perjalanan dari lokap mahkamah ke lobi mahkamah untuk urusan ikat jamin yang jaraknya 100 meter.
Dakwaan ke atas beliau dibuat atas tuduhan mendenda seorang murid. Untuk pengetahuan sahabat semua, beliau mendenda murid tersebut atas kesalahan:
  • Menghidu gam dalam kawasan sekolah dan turut mempengaruhi murid lain (3 orang) supaya turut serta.Kesalahan tersebut dilakukan sejak 2016.
  • Buli.
  • Memukul murid lain.
  • Ponteng dengan memanjat pagar sekolah.


27 November 2017: Dokumen pertuduhan telah diserah kepada beliau.
19 Disember 2017: Perbicaraan akan bermula.

Satu sokongan




👆👆 tak jadi pula copy form atas ni 😰

Previous
Next Post »

5 comments

Write comments
Diana Rashid
AUTHOR
18 December 2017 at 14:59 delete

Mak pak jenis apa entah ni.Nak sangat tengok muka mak pak budak tu..

Reply
avatar
wayne harraz
AUTHOR
18 December 2017 at 15:44 delete

Samalah kemahuan kita. Nk tgk sgt2 muka parent budak ni

Reply
avatar
18 December 2017 at 19:28 delete

zmn skrg ni..mak ayah trllau manjakan anak2

Reply
avatar
Etuza Etuza
AUTHOR
19 December 2017 at 07:54 delete

Astagfirullah..kesianh..semalam tengok berita..semoga Cg Azizan dapat bersabar..inshaallah akan selesai

Reply
avatar
mamapp
AUTHOR
19 December 2017 at 11:13 delete

Alhamdulillah Cikgu azizan dah berjaya Kan. Tudung dilepaskan

Reply
avatar