Halaman

    Social Items


Ejen Ali musim 2 bermula penghujung September


Siapa yang layan Ejen Ali? BeWe layan juga Ejen Ali ni. Selalu tengok hari Sabtu, pukul 10.30 pagi selepas kartun Boboiboy.

Ejen ali musim 2

Bila dah episod akhir, kartun Ejen Ali ni semakin menarik tau. Pasal Iris nak kena curi lah. Tiba-tiba Ali jadi superpower. Memang syok gak tengok.

Dan penghujung September ini, musim 2 akan keudara. Yayyy....



Di atas ini ialah teaser Ejen Ali musim 2. Tasabar nak tengok....kikikiii

Ejen Ali Musim 2

Video viral penyanyi homeless, projek khas Hazama sebenarnya


Rasanya ramai dah tengok video seorang homeless yang nyanyi bersama buskers, di puji semua orang sebab suara dia sedap. Memang sedap pun. Boleh nyanyi lagu omputeh lagi ko!

Hazama homeless

Jom tengok video mekap dia. Memang tip top! Kalau dulu, mat saleh je salu buat projek macam ni, tapi di Malaysia, kita pun boleh buat la.


Video mekap Hazama jadi homeless

Beli 2 botol Vivix dapat 5% diskaun


Kepada pengguna Vivix Shaklee, sempena hari Malaysia hari ini, ada diskaun 5% dengan pembelian 2 botol. Jom order dengan BeWe


Vivix diskaun 5%

Makjun mengandungi Steroid yang tersembunyi


Amalan memakan makjun sememangnya sinonim dengan adat orang Melayu. Amalan memakan makjun dapat membantu memberikan tenaga di samping dapat melancarkan aliran darah di dalam badan serta pelbagai lagi khasiat. Namun, tidak semua jamu baik untuk di amalkan kerana terdapat bahaya amalkan makjun yang kita tidak ketahui.

Bahaya amalkan Makjun yang kita tidak ketahui
imej dari Google

Makjun amalan orang kampung


Makjun sememangnya di kaitkan dengan amalan orang kampung. Setelah seharian berkerja di kebun, atuk-atuk kita ni akan berehat di kedai kopi sebelum pulang ke rumah. Ada juga yang balik ke rumah dahulu, kemudian pergi ngeteh di kedai.

Bila ngeteh di kedai, sambil minum teh secawan dan makan roti canai sekeping, atuk-atuk kita yang penat berkerja dari pagi ni makan lah makjun yang terdapat di kedai tu. Alasanya, badan penat. Lenguh sana sini. Jadinya, untuk hilangkan sakit-sakit badan ni, makanlah makjun.

Kiranya makjun ni dah macam pengganti ubat tahan sakit. Bila makan makjun je, hilang sakit semua. Umpama makan pil tahan sakit kan? Harga pun murah je. Tapi rasa dia, pedas, pahit, maung, semua ada.

Steroid di gunakan dalam makjun moden


Awal amalan memakan makjun oleh pengubat tradisional, mereka menggunakan bahan-bahan dari sumber alam. Namun seiring dengan kemodenan, makjun di hasilkan di dalam kilang. Apabila makjun mula di hasilkan di dalam kilang, bahan-bahan yang di gunakan itu mula bercampur dengan ubat-ubatan moden.

Bahaya amalkan Makjun yang kita tidak ketahui

Dan apabila ubatan moden di gunakan, di khuatiri makjun ini telah menggunakan steroid sebagai bahan utama di dalamnya.

Apakah akibatnya jika atuk-atuk kita yang kuat berkerja tadi makan makjun moden ini yang mengandungi steroid di dalamnya?

Kemungkinan besar mereka boleh terkena serangan jantung atau juga strok barangkali.

Kisah pengguna makjun ini patut di jadikan ikhtibar


“JANGAN BELIKAN ABAH v**** TU LAGI”
Sejak Akhir tahun 2014 or awal 2015 (tak ingat) kami start bagi abah V****. Badan abah pon nampak sihat dan bertenaga jek. Tapi lepas lebih kurang setahun kot guna tiba-tiba mak telefon.. “Abah pesan ni.. jangan belikan abah V**** tu lagi. Abah taknak minum dah..” ringkas jek pesan mak. Kami mula-mula pelik tapi kami ikutkan aja. 
Lepas lama abah tak minum V**** pon badan abah elok sihat jek.. oklaa kot. Tapi kami rupanya tak tau cerita di sebaliknya. Huhuhu… 
Untuk kekalkan kecergasan badan selepas tak ambil V****, abah mula cari alternative lain sebab badan dia rasa tak sedap, rasa lemah lepas tak ambil V****. Kawan-kawan cadangkan dia ambil makjun. Maka abah pon bergantung harap kepada makjun ni. Badan terus jadi sihat, cergas buat kerja kebun dan macam macam lagi. Lepas setahun ambil makjun yang jenis peket-peket beli kat kedai runcit, pasar,etc ni, Abah tiba-tiba stop makan makjun. Bila stop.. system badan dia terus macam collapse dan bermula laa kisah abah sakit yang macam diceritakan sebelum ni. 
Rupanya abah sebenarnya suka jek makan V**** (VIVIX), badan dia rasa ok.. tapi suatu hari kawan dia tanya dia makan supplement apa sebab dia nampak ok jek. Abah jawap dia makan VIVIX. Kawan dia cakap “ooo..aku tau tu Jamal..mahal. RM4++” Abah pon terperanjat. Sebab dia tak tahu harga selama ni. Abah rasa dia dah susahkan anak-anak belikan dia vitamin mahal. Padahal kami share 5 beradik kot. Jadinya tak rasa beban pon kat kami.
Jadi abah kononnya taknak susahkan anak..suruh mak telefon cakap jangan belikan lagi, dia dah taknak. Huwaaa.. sedihnya.๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ Rupanya badan dia tak sedap bila tak ambil Vivix, lepas tu dia gantikan dengan makjun yang kandungan steroid sangat tinggi.
Masa kami jumpa pakar.. bukan 1 tau tapi 2 iaitu doktor pakar di KPJ Putri dan KPJ Pasir Gudang sahkan abah keracunan steroid, emak pon terkejut sebab emak pon tak tahu abah ambil makjun. Doktor nasihatkan makjun, ubat kuat, kopi –kopi 3 in 1 dan jus –jus yang kononnya function untuk kesihatan terdapat banyak kandungan steroid.
Bila kita stop ambil steroid tu macam penagih stop ambil dadah laa konsepnya. Sistem badan akan down sebab dah biasa dapat steroid tapi tiba-tiba tak dapat. Contoh lain, kalau hari-hari korang ambil nescafe, cuba sehari tak dapat ape rasa. Huhuhu..
Kalau korang bagi ibu bapa produk-produk makjun ke, kopi kesihatan ke jus2 kesihatan ke hati-hatilaa.. jangan sampai jadi macam abah kakpid nanti. Ambil masa sangat tau untuk sihat kembali..itupon kalau dapat detect laa..keracunan steroid ni boleh jadi teruk sampai effect buah pinggang tau. Naseb abah belum sampai ke tahap tu.
Kakpid pernah sembang dengan abah lepas dia dah sihat sikit.. “abah, kenapa abah stop makjun tu tiba-tiba?” Jawapan abah “sebab kawan-kawan abah yang sama-sama ambil makjun tu ade yang meninggal dan ada yang kene strok dah..” huwaaaaaa 
Akhirnya kami ambil kata sepakat supaya abah minum VIVIX semula.. dan kami pon dah tanya kat doktor pakar di KPJ ni dan katanya VIVIX selamat untuk diambil as supplement untuk abah. Phewww lega.. abah pon semakin lama semakin ok dan beransur pulih. 
Macam mana ibu bapa sentiasa nak yang terbaik untuk anak-anak..begitu juga kami as anak-anak. Nak yang terbaik untuk ibu bapa. Memang kakpid akui VIVIX tu agak mahal, tapi khasiatnya memang bagus. Dulu time abah ambil VIVIX ni sampai dia berhenti merokok tau sampai sekarang. Kalau taknak rasa terbeban share laa dengan adik beradik macam kakpid buat, jadi sorang tak sampai RM100 pon keluarkan duit beli VIVIX. Tahan lebih 1 bulan. So..bukan tiap-tiap bulan pon kene keluarkan duit belikan diorang supplement. Renung-renungkan tau…

Vivix bantu tingkatkan imuniti badan, guna bahan organik


Vivix Shaklee ialah campuran botanik daripada tunbuh-tumbuhan yang kaya dengan sifat anti oksida, malah kandungan bahan anti oksidanya sangat tinggi. Bahan utama termasuk:

  • Muscadine Grape
  • European Elder Berries
  • Purple Carrot
  • Polygonum Cuspidatum
Bahaya amalkan Makjun yang kita tidak ketahui

Bahaya amalkan Makjun yang kita tidak ketahui


Promosi Vivix


Kebaikan Vivix ni sebenarnya banyak. Yang paling penting ia tidak menggunakan bahan kimia. Vivix hanya menggunakan campuran buah-buahan sahaja. Ia dapat menjamin kesihatan kita yang berpanjangan.

Vivix juga elok di amalkan tidak kira peringkat umur. Insya allah ia dapat membantu melawan penyakit yang ada di dalam badan kita.

BeWe cadangkan kita hadiahkan kepada orang tua kita. Bincang dengan adik beradik, kumpul sorang RM100, hadiahkan Vivix ni. Elok pun elok. Sihat lagi orang tua kita.

Dah alang-alang nak beli tu, kita belikan sekali 2 botol. Ada diskaun 5% lagi! Di mana nak beli? Meh Wasap 017-8125655. Kalau ada yang nak jadi ejen pun BeWe boleh tolong register kan.

Bahaya amalkan Makjun yang kita tidak ketahui


Bahaya amalkan Makjun yang kita tidak ketahui

L I V E ! Sekarang !Tabligh Akbar bersama Tuan Guru Ustaz Azhar Idrus ( Original ) dan Tuan Guru Ustadz Abdul Somad 


Masjid Raya An Nur Riau Indonesia 

Tajuk "Menjaga Ahlus Sunnah Wal Jamaah di Nusantara."



LIVE! Tabligh Akbar bersama Ustaz Azhar Idrus

Live Streaming Facebook : Malaysia vs Hong Kong

Live streaming game online di facebook


Absolutely murdering in PUBG squads first person. Live here on Facebook 1-3pm PST every weekday drop it a follow.


-------------------------------------------------
๐Ÿ’ธDrop a tip LIVE - http://bit.ly/TipMountain
๐ŸŒ„Join the Patreon squad - http://bit.ly/StoneMountaineer (๐Ÿ”ฅ Send alerts: http://bit.ly/mountaineeralert)
Chat Rules:
1. NO hate/harrasment - keep it positive & respectful to everyone
2. NO game requests, or invite requests
3. NO asking about future streams, I don't plan streams ahead so enjoy the current one
4. NO self promotion, go get on your own grind you lazy ass
๐ŸŽฅ Sub to my main YT - http://bit.ly/StoneGoal
๐ŸŽฎ Sub to my gameplay channel - http://bit.ly/StonePlays
๐Ÿ“ธ Instagram: http://www.instagram.com/StoneMountain64
๐Ÿฆ Twitter: http://www.twitter.com/StoneMountain64
๐Ÿ‘ฅ Discord: http://discord.gg/stonemountain64
► SwagMountain Store:
https://shop.studio71us.com/collections/stonemountain64
► What do I use to make videos/stream?
http://bit.ly/SM64setup

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1769583576404779&id=319578698071948


Live streaming facebook : PUBG Squad Live

Kesesakan lalulintas di Ayer Keroh dan Senawang sehingga 16 kilometer


Aduhai...buka je google maps, memang nak nangis tengok keadaan lebuh raya utara selatan. Terutama ke utara.


Keadaan di Ayer Keroh di laporkan sesak sehingga hampir 9 kilometer.


Manakala di Senawang pula, di laporkan sehingga 16 kilometer. Fuhhh....jauhnya jem!

Macam ni tak payah bawa kereta laju-laju lah. Punya panjang jem. Aduhai....

Lebuhraya ke Kuala Lumpur sesak teruk

Tayar kereta bocor, selamat ada bengkel kereta buka kedai di kampung


Musim cuti-cuti ni, kalau tiba-tiba kereta kita bermasalah mesti risau kan. Tiba-tiba pula tayar kereta BeWe ni lembik, kurang angin. Mana nak cari bengkel ni?


Sebenarnya kan, BeWe dah perasan lagi sebelum balik kampung hari tu. Masa tengah kemas barang-barang, nampak tayar kereta ni lembik sedikit. Lepas tu BeWe pun pergi lah pam.

Tapi masa perjalanan balik kampung tu, malam rabu tu memang tawakal je lah. Harap-harap tak lah bocor lagi teruk.

Bila sampai kampung, memang tak lembik teruk pun tayarnya. Masih ok lagi. Tapi bila nak balik KL, tayarnya pun dah lembik sedikit dalam 10psi. Kira banyak juga kurang sebenarnya.


Selamatlah hari ni kedai dah mula banyak buka. Tak lah risau sangat nak balik KL. Kalau ikutkan hati, memang BeWe nak tawakal lagi sekali je.

Bila dah sampai bengkel, tengok dia keluarkan besi tu, punya panjang. Entah dekat mana kena besi ni.

So, bila dah tampal, hati pun senang nak balik KL. Takde risau lagi dah. Cuma bila cerita bab kesesakan di lebuh raya a.k.a jem sahaja yang amat merisaukan. Agak teruk sangat jem, kita check in dekat hotel la malam ni. Hahaaaa

Haiyaa...tayar bocor di cucuk besi

Infrastruktur masih kurang, pengunjung terlalu ramai


Paya Biru, satu tarikan baru di Gugusan Felda Lok Heng menjadi tumpuan sekitar warga Kota Tinggi.

paya biru Felda Lok Heng

Kalau bawa keluarga mandi sini memang best. Cumanya, di sebabkan paya ni kecil, ia tidak dapat menampung jumlah pengunjung yang terlalu ramai.

paya biru Felda Lok Heng

Di sebabkan kehadiran ramai pengunjung, terdapat juga kedai jualan dan juga busking.

Sambil mandi, pasti juga kita terhibur.

Sumber air di paya biru ni memang jernih. Cuba tengok gambar di bawah ni.

paya biru Felda Lok Heng

Tapi, bila dah mandi dekat sini, tiada tempat nak bilas badan.

Dan jangan terkejut pula dengan keadaan tempat salin baju dia.

Memang nak nangis ko!

Kesian kalau ada orang perempuan mandi dekat sini, nak tukar baju, masuk tempat salin baju...masya allah bau dia...

Mandi di paya biru Felda Lok Heng Selatan


carian di sini



Subscribe Our Newsletter