">

Bela pokok periuk kera elak nyamuk di rumah

/
5 Comments

Bela pokok periuk kera elak nyamuk


Kalau baca tajuk entri ni, harap boleh baca dulu ye. Abe We sebenarnya suka tengok pokok periuk kera ni.


Bak kata orang lama, mengimbau kenangan silam.

Kalau masa kecil dulu, pokok ni senang je nak jumpa. Tapi bila zaman beredar, jumpa dekat nursery je la.

Cara penjagaan pokok periuk kera


Abe We pun tak arif sangat cara jaga pokok ni. Apa yang di beritahu oleh penjual pokok ni, kena bagi baja organik dan juga pastikan ada air dalam periuk dia setiap hari.

Bab nyamuk tu, Abe We masih dalam tempoh percubaan lagi. Harap-harap dengan lalat sekali dia ngap.

Harga pokok periuk kera


Harga yang di jual di sini ialah RM25.00. Entah murah entah tidak. Abe We tak dapat nak compare dengan kedai lain.


You may also like

5 comments:

  1. wahh good tips.. nak kena cari jugak la.. tp risau takut pokok kera tu mati dulu.. hahahah

    Jemput singgah ke blog MamaJue

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. takut mati je pokok ni. tapi kalau kat kedai, bukan main subur je

      Delete
  2. X la mahal sangat kan, bagus juga teknik ni, penyelesaian secara semulajadi...

    ReplyDelete
  3. betul ke ni? cara semulajadi yang bagus
    JanjiKita

    ReplyDelete
  4. ooo kirenye tak de la mahal sgt kan. bagus jugak tu.. thanks awak for this info..

    ReplyDelete