Bela pokok periuk kera elak nyamuk di rumah





Bela pokok periuk kera elak nyamuk


Kalau baca tajuk entri ni, harap boleh baca dulu ye. Abe We sebenarnya suka tengok pokok periuk kera ni.


Bak kata orang lama, mengimbau kenangan silam.

Kalau masa kecil dulu, pokok ni senang je nak jumpa. Tapi bila zaman beredar, jumpa dekat nursery je la.

Cara penjagaan pokok periuk kera


Abe We pun tak arif sangat cara jaga pokok ni. Apa yang di beritahu oleh penjual pokok ni, kena bagi baja organik dan juga pastikan ada air dalam periuk dia setiap hari.

Bab nyamuk tu, Abe We masih dalam tempoh percubaan lagi. Harap-harap dengan lalat sekali dia ngap.

Harga pokok periuk kera


Harga yang di jual di sini ialah RM25.00. Entah murah entah tidak. Abe We tak dapat nak compare dengan kedai lain.
Previous
Next Post »

5 comments

Write comments
21 March 2017 at 00:02 delete

wahh good tips.. nak kena cari jugak la.. tp risau takut pokok kera tu mati dulu.. hahahah

Jemput singgah ke blog MamaJue

Reply
avatar
Noor Azlan
AUTHOR
21 March 2017 at 11:59 delete

X la mahal sangat kan, bagus juga teknik ni, penyelesaian secara semulajadi...

Reply
avatar
Mar Mansor
AUTHOR
22 March 2017 at 11:19 delete

betul ke ni? cara semulajadi yang bagus
JanjiKita

Reply
avatar
wayne harraz
AUTHOR
22 March 2017 at 11:55 delete

tu la. takut mati je pokok ni. tapi kalau kat kedai, bukan main subur je

Reply
avatar
Azliza Rosli
AUTHOR
6 May 2017 at 22:16 delete

ooo kirenye tak de la mahal sgt kan. bagus jugak tu.. thanks awak for this info..

Reply
avatar