Doa melunaskan hutang

/
0 Comments

Baca doa melunaskan hutang sebelum tidur


Hutang. Ye bila kita bercerita bab hutang ni, memang sebahagian kita memang berhutang. Hidup kita di penuhi dengan hutang. Hutang PTPTN, hutang kereta, hutang rumah. 

Tu belum bab hutang dengan kawan-kawan, ahli keluarga, dan lain-lain lagi. Tapi bila bab nak bayar tu yang liat kan? Masa janji, 2 jam kemudian nak bayar. Tapi dah bagi, tak tahu sampai bila nak bayar. Alasan macam-macam.

Dan dari itu, mari kita amalkan doa ini sebelum tidur agar kita bebas dari belenggu hutang. Kerana hutang, kelak di akhirat nanti susah kita. 

“Wahai Allah Penguasa Langit, ‘Arsy yang Agung, dan penguasa segalanya. Wahai yang menurunkan taurat, injil dan al-Quran. Wahai yang membelah biji dan benih (menjadi tanaman). Tiada ilah selain Engkau. Aku berlindung kepada-Mu dari setiap kejahatan manusia yang jahat, sebab Engkau-lah yang menguasai ubun-ubunnya. Engkaulah yang pertama, yang tiada apa pun sebelum-Mu. dan Engkau-lah yang terakhir, yang tiada apa pun setelah-Mu. Engkau-lah yang dhahir, yang tiada apa pun di atas-Mu. dan Engkau-lah yang batin, yang tiada apa pun yang menghalangi-Mu. Lunasilah utang kami dan entaskan kami dari kefakiran.”

SSPN i Plus Online, Segalanya Mudah? Klik Disini!

Tukar Domain blogspot ke .com dengan hanya RM35

Hilangkan masalah JERAWAT dan JERAGAT dengan set Q'Sarra




You may also like

No comments: