Eksperimen tanam Chia Seed





Chia Seed mula bertunas


Eksperimen tanam Chia Seed?

Ya, inilah eksperimen terbaru Abe We. Tanam chia seed. Hahahaha...



Sejak hobi bercucuk tanam ni, macam-macam nak di eksperimen kan. Mula-mula tanam daun sup. Dari 4 kumpulan daun sup yang di tanam, 1 je yang hidup. Dapat gak lah merasa makan daun sup tanam sendiri.


Agak mencabar juga tanam daun sup ni. Awatlah susah benor nak tanam, lepas tu semua hidup. Ni mesti 1 je yang hidup.

Rupa tunas Chia Seed


tunas Chia Seed

Gambar ni merupakan tunas di hari kedua lepas Abe We tanam. Agak mengagumkan juga lah. Berjaya juga tanam setelah menonton beberapa video di youtube. Masa ni Abe We ambil gambar dalam pukul 7 pagi.

tunas Chia Seed

Gambar ni tunas di hari kedua sebelah malam, pada pukul 10.00 malam. Sudah banyak yang tumbuh. Macam syok pula tunggu pokok ni besar. Cepat betul pokok ni tumbuh. Dalam masa 12 jam je dah besar dah.

tunas Chia Seed

Gambar yang ketiga ni, Abe We ambil juga pada hari ketiga dan pada pukul 7.00 pagi. Wah...Makin besar lah dia. Seronok betul rasa di hati. 

Dan hari ni, tak sabar nak tengok tumbesaran pokok ni.

Tapi kan, persoalannya......nak tanam dekat mana pokok ni? Lepas tu nak buat apa?

Hahahaa.......

Tak pe, kita tengok dulu pokok ni membesar. Kot boleh buka ladang kan?



SSPN i Plus Online, Segalanya Mudah? Klik Disini!

Tukar Domain blogspot ke .com dengan hanya RM35

Hilangkan masalah JERAWAT dan JERAGAT dengan set Q'Sarra


Image and video hosting by TinyPic
Previous
Next Post »

1 comments:

Write comments
6 October 2016 at 14:43 delete

macam tauge ye chia seed ni..

Reply
avatar