Kacang cap Pagoda, Ngan Yin halal





Jakim sahkan halal

Salah faham punca kekalutan

Abe We ada terima gambar ini dari aplikasi Whatsapp. Cepat betul gambar ini tersebar. Terus je macam-macam komen ni facebook dan whatsapp keluar.

OK. Bila kita terima gambar atau sesuatu berita, apakah tindakan kita selepas itu?


Selalunya lah kan, bila gambar ini di upload di facebook, apa yang kita nampak beratus-ratus komen dalam masa beberapa minit.

Tapi, tak de pulak yang bagi komen sahkan perkara ini. Semuanya dok kata macam-macam. Macam juga kes yang viral di facebook 2-3 hari lepas. Kes "belanja" tuuu...........

Menurut dari sinar harian, Jakim mengesahkan kacang pagoda dan ngan yin halal. Apa yang terjadi sebenarnya, pada masa pekerja pasaraya ini meletakkan barang ini, mereka terlupa untuk mencabut label itu.

Maka terjadilah salah faham di media sosial..............

Kesimpulannya, kita ni sebenarnya lebih gemar memberikan komen yang kurang membina dari mengesahkan sesuatu fakta itu samada ianya benar atau palsu.


Tukar Domain blogspot ke .com dengan hanya RM35

Hilangkan masalah JERAWAT dan JERAGAT dengan set Q'Sarra


Image and video hosting by TinyPic
Previous
Next Post »

2 comments

Write comments
PeRdU cINta
AUTHOR
12 January 2016 at 13:25 delete

Pentingnya berfikir sebelum bertindak...

Reply
avatar
kisah earty
AUTHOR
14 January 2016 at 11:31 delete

abes terjejas produk ni..

Reply
avatar

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di ewentezahar@gmail.com. 

[PENAFIAN] www.wayneharraz.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini. 

Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri. 

Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.