Tol PLUS naik harga tahun hadapan

/
1 Comments

Kadar tol PLUS 2016

Naik 5%, rakyat beri sokongan padu



Berita gembira di hujung tahun untuk kita semua.....................

Kadar caj tol PLUS Expressway Berhad berkemungkinan akan meningkat sebanyak 5 peratus tahun depan susulan semakan semula perjanjian konsesi lebuh raya tersebut.
Timbalan Menteri Kerja Raya Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata PLUS dibenarkan untuk menaikkan kadar tol sebanyak 5 peratus setiap tiga tahun bermula tahun 2016 sehingga penamatan tempoh konsesi pada 2038.

Alahaiiiiii...mati lah nak......

Serius, rasa dah terbeban sekarang ni. Walaupun Abe We bukannya lalu tol PLUS hari-hari, tapi berkemungkinan ada di kalangan kita yang lalu hari-hari.


Sedangkan hari-hari Abe We lalu tol SILK pun dah rasa terbeban, inikan pula nak guna tol PLUS untuk balik ke kampung nanti.

Rasanya kalau di jangka naik, memang akan naik. Ye lah, takkan PLUS tak nak naikkan harga tol sedangkan highway lain dah naik harga tol.

Semakin lama, banyak barang yang naik harga. Lepas satu, satu lagi yang naik. Nanti keluarlah kenyataan, "duduk kampung je lah". 


Keliru

Dah untung, tapi nak untung  lagi. 

Lain lah jika tajuk berita tu, PLUS rugi RM8 juta - Harga Tol di jangka NAIK. Kalau tajuk berita tu macam ni kita boleh terima lah. Ni dah untung, nak untung lagi.

Siapalah nak derma 2.6Bintang kat Abe We gaknye. 

Mungkin sebab kedekut nak derma kot.

huhuuuuuuu

Tukar Domain blogspot ke .com dengan hanya RM35

Hilangkan masalah JERAWAT dan JERAGAT dengan set Q'Sarra


Image and video hosting by TinyPic


You may also like

1 comment: