Jika ada perompak masuk ke rumah anda, silakan masuk

Jika ada perompak masuk ke rumah anda, silakan masuk

Bukan menjadi hak bagi membunuh mana-mana individu dalam mempertahankan diri - Ketua Polis Negara

Ketua Polis Negara

"Seksyen 99 Kanun Keseksaan menggariskan dengan jelas had mempertahankan diri, bukan hanya untuk orang ramai, tetapi untuk kita (polis) juga.
"Ia tidak mutlak [...] ia tidak bermakna jika seseorang mahu merompak, kita boleh bunuh mereka.
Huhuuuu.....

Ini adalah berikutan dari kes En Zulkifli yang sedang viral sekarang ni.

Tapi kalau nak di ikutkan logik, pencuri tu dah merbahayakan kita, kemudian nak rogol pulak, tak kan kita nak kepit je kan?

Mestilah kita bertindak.

Atau mungkin maksud KPN? Aisshhh....

Agaknya kalau bunuh tanpa niat tu tak lah kena hukum gantung kan?

Tapi kalau dah pencuri masuk rumah, tak kan nak halau pakai penyapu pulak. Syohhh....Syohh...Heppp...curi eh? Dosa tau.

Ke undang-undang ni dah tak relevan lagi?

Rasanya undang-undang ni dah tak relevan kot.

Ye lah kan, orang curi duit kita, kita jangan bunuh dia. Sebab apa?

Sebab nanti menteri curi duit rakyat pun boleh kena bunuh dengan rakyat.

Argghkkhhhhh.........................


Tukar Domain blogspot ke .com dengan hanya RM35

Hilangkan masalah JERAWAT dan JERAGAT dengan set Q'Sarra


Image and video hosting by TinyPic

Share this:

Disqus Comments