JENIS-JENIS WINDOWS ( DAHULU SEHINGGA KINI)

JENIS-JENIS WINDOWS ( DAHULU SEHINGGA KINI)



JENIS-JENIS WINDOWS ( DAHULU SEHINGGA KINI)

Uji kecerdasan minda anda

Abe We terpanggil untuk membuat entri ini setelah membaca entri di rahimaim.com.

Dari apa yang di kongsikan oleh rahimaim.com, Windows bermula dari Windows 1.0 sehingga yang terbaru Windows 8.1.

Sebenarnya, sejarah kita pun hebat juga.

Kita dari dahulu dah pakai Windows ni. Pelbagai Windows kita dah pelopori. Sejarah kita lebih maju sebenarnya dari Barat. Tak percaya?

Windows di asaskan di Tanah Melayu

Tak percaya ke dengan tajuk dekat atas ni?

Jom kita tengok Windows ciptaan orang dahulu. Kita menjelajah masa untuk melihat Windows Dahulu Hingga Sekarang......

Windows dahulu

Inilah dia Windows dahulu kala......


Siapa ingat windows macam ni? Kalau dulu nak buka tingkap ni ada cangkuk dia. Dekat belah dalam tu. Nak cakap cane ek? Tapi kat dalam gambar ni ada. Kalau buka tingkap ni, mesti kena cangkuk dulu. Barulah tak tertutup kena tolak angin.

Tingkap ni ada tingkap panjang, ada tingkap pendek. Kalau dalam gambar dekat atas ni, tingkap panjang, kalau tingkap pendek plak macam gambar ni.



Windows Sekarang

Windows sekarang ni macam-macam. Pelbagai bentuk ada...Google je...hehehe



Image and video hosting by TinyPic

Share this:

Disqus Comments