">

China haramkan 120 lagu tidak bermoral

/
5 Comments

China haramkan 120 lagu tidak bermoral

Lagu yang 'mempromosikan' kelucahan, keganasan, bangkangan dan perkara tidak bermoral akan diharamkan


Wah, huntunglah kalau Malaysia nak buat macam ni kan? Korang rasa macam mana? Elok tak kalau Malaysia buat macam ni?

Abe We rasa memang bagus sangat. Demi menjaga moral anak-anak muda negara kita. Tapi, takkanlah nak haramkan lagu je tak?

Kalaulah Malaysia nak buat macam ni, bukannya boleh terus sekat, kena buat dari akar umbi dulu. Sebelum buat, kena serapkan nilai-nilai dari akar umbi dan memakan masa bertahun juga.

Dan benda baik macam ni, pastinya mendapat pelbagai kritikan dari pelbagai pihak. Hak asasi manusia lah, hak tuih lah, dan segala hak tak termasuk hak hugen pun join sekali.

Kalau korang dengar lagu tak bermoral, abang koyakkan baju korang cenggini!!



sumber:

http://www.sinarharian.com.my/global/china-haramkan-120-lagu-tidak-bermoral-1.418867


Image and video hosting by TinyPic


You may also like

5 comments:

  1. Boleh dengan syarat ada kesungguhan..jangan ibarat paku dengan penukul..

    ReplyDelete
  2. tiru la china kalau berani...heheheh

    ReplyDelete
  3. memang akan dipertikaian, tapi kalau ia bawa kebaikan kepada masyarakat daripada kebaikan sendiri, apa salahnya.. kaedah fiqh..

    lagipon, kalau nak berpegang pada kebebasan asasi ikut perspektif barat, takkan ada hadnya.. berpeganglah pada hak asasi dalam Islam.. hak yang didatangi dengan tanggungjawab dah ada hadnya.. ^_^

    ReplyDelete
  4. bagus juga sebenarnya, kat Malaysia ni pun kalau kita hayati banyak lirik lagu2 melayu pun tersimpang dari aqidah kan.. :(

    ReplyDelete