">

Mudahnya kita lupa

/
7 Comments

Mudahnya kita lupa

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Tetiba pula Abe We terasa nak menulis sebuah coretan. Hehee...


Bukan apa, memang sifat kita ni tak sempurna. Mudah lupa. Tapi kali ni Abe We nak mencoret permasalahan mudah lupa. Tapi, ini tak berkaitan kita lupa letak kunci dekat mane ke atau kita lupa dekat mane jumpa awek ni. Heee

Tapi cerita mudah lupa ni berkaitan dengan sifat. Ye lah kan. Nama pun tak sempurna. Terkadang kita terlupa kebaikan orang terhadap kita.

Kita lupa pertolongan yang pernah di hulurkan kepada kita.

Bila kita dapat sesuatu yang baru, yang bagi lebih dekat kita, kita lupa jasa mereka.

Mereka tu lah yang banyak tolong kita masa kita terkial-kial.

Contoh lah kan. Dulu, kita ni susah. Duduk ramai-ramai dalam rumah buruk. Walaupun buruk, tapi kita hepi je. 

1 rumah kentut busuk, di wangikan jugak.

Tapi, bila ada je rumah baru, kawan baru, segala kelengkapan cukup, ntah macam mana, kita lupa mereka semua tu. 

Tak tau la nak cakap macam mana LUPA tu boleh datang.

Kalau nak datang jenguk pun, bila ada masalah je. Ye lah, orang baru mana lah tau masalah kita kan?

Mereka yang lama tu lah yang tau masalah kita ni.

Tapi, bila hepi je, hilang. Susah datang. Kalau datang sekadar tunjuk muka pun, sekejap je.

Macam mana kita nak buang sikap macam tu ek?

Yang benar,

............................
(Insan yang di terlupakan)



Image and video hosting by TinyPic


You may also like

7 comments:

  1. kalau yang perangai mudah lupa gitu, tepuk dada tanya hati.. hee~ dalam bahasa mudah faham, kacang.. ( tetiba nak nyanyi macam david teo plak.. ) haish.. mintak dijauhkan.. aamiin..

    ReplyDelete
  2. saya masih muda pun masih bisa lupa

    ReplyDelete
  3. yang benar,

    kembar kebenaran.

    #lawakbenar

    ReplyDelete
  4. Lumrah manusia... Tapi boleh diatasi dengan iman dan doa... Mgkin kawan kita tak pernah lupakan kita dalam doanya walaupun dia tak pernah berhubung dengan kita... Selagi kita buat baik dgn orang... Insha Allah... Kebaikan juga yg kita terima...

    ReplyDelete