">

#Cabaran20Hari | Pengalaman pahit di bulan puasa

/
16 Comments

#Cabaran20Hari | Pengalaman pahit di bulan puasa

Cabaran hari ke-5 : Pengalaman pahit di bulan puasa.

Secara lumrahnya, bulan puasa dan mercun memang tak dapat di pisahkan. Bila masuk je bulan puasa, secara alaminya, mercun juga turut berlegar-legar di bumi Malaysia ini.

Abe We sebenarnya banyak pengalaman dengan mercun ni. Tetapi pengalaman itu bukanlah pengalaman bermain segala jenis mercun, hanya sebilangan kecik je.

Mercun bola
foto kredit ke schafiqthinking.blogspot.com

2
Mercun plug
foto kredit ke http://www.harianblogger.com/
Berdasarkan pengalaman Abe We, pelbagai kenangan pahit akan di lalui sebilangan kecik kanak-kanak di Malaysia. Main mercun je cedera. Cedera je main mercun. Abe We pun main mercun gak dulu. Tapi alhamdulillah kerana Abe We mengamalkan ISO 9002. 

Berbalik kepada tajuk kita, pengalaman pahit di bulan puasa. Rasanya, sebelum-sebelum ni dan seingat Abe We lah, belum ada lagi kenangan pahit. Cumanya, rasanya pengalaman pahit tu datang hari ni.

Ni yang malas nak cite ni. Bakal melelehkan air mata. Tapi, sebab kena cite, makanya, Abe We cite gak la.

Pengalaman pahit di bulan puasa

Minyak naik harga!!!! Dari RM2.05 jadi RM2.15!!!

kbai




#Cabaran20Hari
Intro
Erti puasa
Pengalaman sahur
Hidangan sahur paling ringkas
Menu wajib bulan puasa




Image and video hosting by TinyPic


You may also like

16 comments:

  1. pahit tu nak telan bila minyak naik rege..tp kene telan gak. Pahit akan manisnya kot hehhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. terpaksalah kita telan. suka atau tidak....

      Delete
  2. Huhi bulan ramadan plak tu minyak naik harga ..pahit btol laaa

    ReplyDelete
  3. hahahahahaa....!!
    terkono den.. :p

    ReplyDelete
  4. Hahhaha ! Sangat pahit tuu abe we

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau makan peria, peria tu boleh di kategorikan manis

      Delete
  5. Bukan kat abe we je.. kat semua rakyat Malaysia. ?. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah. ingatkan ada sesuatu yang manis sempena hari raya ni.....

      Delete
  6. memang pahit utk ditelannnnnn

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehhh... jangan di telan......!!
      banyak benda lain boleh di telan eny... :p

      Delete