Lelaki tak faham bahasa?

Lelaki tak faham bahasa?

Sedang Abe We memotong ikan di dapur malam tadi.

foto kredit ke kakinakl.wordpress.com

"Pa, ambil kan mangkuk nak masak"

"Mangkuk yang kecik ni ke?"

"Bukan, mangkuk yang untuk masak tu lah..."

"Owh yang atas meja ni eh? Yang ada sup bunjut?"

"Bukanlah...yang untuk masaklah..."

Pergkhhh... Termangu sekejap Abe We. Apa yang Mama Harraz cuba sampaikan ni? Mangkuk kecik salah, mangkuk lagi kecik salah.

Mangkuk mana satu yang nak guna untuk masak ni?

"Yang ni ke ma? Mangkuk Vision ni?"

"Haaa...mangkuk tu lah......"

Adoi....sekarang ni sape yang salah?

Lelaki tak faham bahasa ke perempuan salah bagi arahan?



Image and video hosting by TinyPic
Previous
Next Post »
14 Komentar untuk "Lelaki tak faham bahasa?"

Perempuan salah bg arahan.. hehehe.. sebenarnya boleh jer sebut mangkuk vision tapi saja suka mengelirukan.. dengan harapan lelaki memahami apa yg tersirat.. hehehe..

hahaa..biasala tu..selamat menanti waktu berbuka :D

mangkuk ke periuk ?? kak ana pula yang tak faham ni haha

tu la. lelaki suka arahan yg di beri secara direct. klu kiasan, memang idok faham la...hehehe

mangkuk k.ana. mangkuk vision. yg blh masak tu. kan kita ni selalu jeling2 je kt dapur. hehehe

mula baca pun tak paham.. lastly baru paham..salah bagi arahan laa tuh.. dalam kepala dia dah bayangkan mangkuk tuh.. cuma lelaki ja tak dapat tangkap mangkuk yang dimaksudkan..

kan? sebab jarang masak kot. tu yg blurrrr je. heheeee

apa yang tak faham...??? senang je arahan tu..
mangkuk vision la untuk masak..
betul la tu..
betul la tu..


*ekstrimis Persatuan Wanita Bijak Di Dapur*

mangkuk vision yang boleh masak guna oven ke microwave tu... kan ewan..?

lelaki pun tak faham sebenarnya..haha sebab perempuan ni selalunya dia cakap sambil bayang so dia harap orang yang dengar tu pun bayang macam apa yang dicakapnya..ok tak faham sila abaikan komen adk mu ini..hahha

Terima Kasih Sudah Berkomentar
 
Template By Kuncidunia & Kaizen Template - Support KZN | KSF