">

Lelaki tak faham bahasa?

/
14 Comments

Lelaki tak faham bahasa?

Sedang Abe We memotong ikan di dapur malam tadi.

foto kredit ke kakinakl.wordpress.com

"Pa, ambil kan mangkuk nak masak"

"Mangkuk yang kecik ni ke?"

"Bukan, mangkuk yang untuk masak tu lah..."

"Owh yang atas meja ni eh? Yang ada sup bunjut?"

"Bukanlah...yang untuk masaklah..."

Pergkhhh... Termangu sekejap Abe We. Apa yang Mama Harraz cuba sampaikan ni? Mangkuk kecik salah, mangkuk lagi kecik salah.

Mangkuk mana satu yang nak guna untuk masak ni?

"Yang ni ke ma? Mangkuk Vision ni?"

"Haaa...mangkuk tu lah......"

Adoi....sekarang ni sape yang salah?

Lelaki tak faham bahasa ke perempuan salah bagi arahan?



Image and video hosting by TinyPic


You may also like

14 comments:

  1. Perempuan salah bg arahan.. hehehe.. sebenarnya boleh jer sebut mangkuk vision tapi saja suka mengelirukan.. dengan harapan lelaki memahami apa yg tersirat.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. lelaki suka arahan yg di beri secara direct. klu kiasan, memang idok faham la...hehehe

      Delete
  2. hahaa..biasala tu..selamat menanti waktu berbuka :D

    ReplyDelete
  3. mangkuk ke periuk ?? kak ana pula yang tak faham ni haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. mangkuk k.ana. mangkuk vision. yg blh masak tu. kan kita ni selalu jeling2 je kt dapur. hehehe

      Delete
    2. mangkuk vision yang boleh masak guna oven ke microwave tu... kan ewan..?

      Delete
  4. mula baca pun tak paham.. lastly baru paham..salah bagi arahan laa tuh.. dalam kepala dia dah bayangkan mangkuk tuh.. cuma lelaki ja tak dapat tangkap mangkuk yang dimaksudkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? sebab jarang masak kot. tu yg blurrrr je. heheeee

      Delete
  5. apa yang tak faham...??? senang je arahan tu..
    mangkuk vision la untuk masak..
    betul la tu..
    betul la tu..


    *ekstrimis Persatuan Wanita Bijak Di Dapur*

    ReplyDelete
  6. lelaki pun tak faham sebenarnya..haha sebab perempuan ni selalunya dia cakap sambil bayang so dia harap orang yang dengar tu pun bayang macam apa yang dicakapnya..ok tak faham sila abaikan komen adk mu ini..hahha

    ReplyDelete