Bising

Bising


Aku rasa sudah masuk 3 minggu rasanya telinga aku di nodai dengan bunyi piling machine ataupun mesin cerucuk. Bisingnya, memang amat sangat. Sebelah ofis aku plak tu. Ketung-ketang, ketung-ketang setiap hari. Naik letih telinga aku ni.

Dahlah pakai drop hammer. Memang bapak kuat la bunyi dia. Kan lebih molek klu pakai jack-in pile. Langsung tiada bunyi. Tapi, kos lebih sikit la kalau pakai jack-in pile yang menggunakan sistem hidraulik. Macam kena injek je kalau tengok cerucuk tu kena tanam.

Bagi sesiapa yang tak tahu apa itu piling machine, ni ada gambar dia. Nak tau macam mana bunyi dia? Tengok video kat bawah tu. 





video

Lebih menyakitkan lagi telinga aku, bila 2 piling machine ni bergabung. Bapak kuat bunyi............

Share this:

Disqus Comments