Bising






Aku rasa sudah masuk 3 minggu rasanya telinga aku di nodai dengan bunyi piling machine ataupun mesin cerucuk. Bisingnya, memang amat sangat. Sebelah ofis aku plak tu. Ketung-ketang, ketung-ketang setiap hari. Naik letih telinga aku ni.

Dahlah pakai drop hammer. Memang bapak kuat la bunyi dia. Kan lebih molek klu pakai jack-in pile. Langsung tiada bunyi. Tapi, kos lebih sikit la kalau pakai jack-in pile yang menggunakan sistem hidraulik. Macam kena injek je kalau tengok cerucuk tu kena tanam.

Bagi sesiapa yang tak tahu apa itu piling machine, ni ada gambar dia. Nak tau macam mana bunyi dia? Tengok video kat bawah tu. 






Lebih menyakitkan lagi telinga aku, bila 2 piling machine ni bergabung. Bapak kuat bunyi............
Previous
Next Post »

5 comments

Write comments
irra yyan
AUTHOR
12 March 2015 at 14:09 delete

Bertabah lah abam ewento marcello. Eh kata dah nak siap dah? Extend lagi ke?

Reply
avatar
Anizz Annisa
AUTHOR
12 March 2015 at 14:44 delete

ingatkan dah siap.. huhu.. sabauuu bebanyak ye.. :D

Reply
avatar
12 March 2015 at 15:21 delete

tak siap2 lagi. mggu ni last kot. patut ada video. tak keluar plak

Reply
avatar
anajingga
AUTHOR
13 March 2015 at 11:14 delete

ni mahu terbawa2 bunyi sampai tidoq ni kan adoiyai :)

Reply
avatar
Akif Imtiyaz
AUTHOR
17 March 2015 at 15:30 delete

Sabar jer laa nak buat camno dah itu kerja meain tuu berbunyi laa dia ..#ExchangeFeedGroup

Reply
avatar