Abang Hassan pengecut tak macam abang Ajis

Abang Hassan pengecut tak macam abang Ajis


Abe we memang suka tengok film P. Ramlee. Lagi-lagi Sargeant Hassan. Selalu terfikir, macam mana kehidupan masa zaman jepun dulu.


Tentera Laut Di Raja Malaysia

Lepas je SPM tahun 2002, oleh sebab abe we pun tak tahu mana nak tuju, abe we ada nampak iklan dalam surat khabar. Pengambilan pegawai tentera. Tapi nama sebenar jawatan tu idok le abe we ingat.

Oleh sebab saja nak try, abe we pun potong keratan iklan tu, lepas tu abe we pun pos.

Selang beberapa bulan lepas tu, surat dari TLDM pun sampai. Dia suruh abe we lapor diri dalam masa 7 hari.

Abe we pun tengok betul-betul surat tu. "Aduhai...TLDM la. Dekat lumut pulak tu. Dah la tak reti berenang. Kot dia campak dalam laut, mati keras pulak kang."

UiTM Seri Iskandar


Lebih kurang dekat tarikh lapor diri TLDM, abe we pun dapatlah tawaran masuk UiTM Seri Iskandar. Pun dekat Perak juga.

Dengan adanya surat UiTM tu, tak payahlah abe we pergi TLDM.

Selamat abe we....

Akhirnya, jadilah abe we graduan UiTM.

p/s: masa study dekat perak selalu pergi sini:-


Share this:

Disqus Comments